maandag 7 december 2009

de Ware

Hoe weet je dat iemand de Ware is? Staat die persoon klaar met een bordje om zijn of haar nek alsof je de aankomsthal van Schiphol binnen komt gelopen?
Fluistert diegene het in je oor als je in de kroeg staat? "Psst hier ben ik" Is er uberhaupt wel een Ware en zo ja, is er maar 1 Ware op deze hele wereld? 1 Persoon waar jij 'bij hoort'..

Het is niet mogelijk dat er maar 1 Ware is op de wereld. Ongetwijfeld zullen er meerdere mensen rondlopen die bij je zouden passen. Er word denk ik wel teveel waarde aan gehecht. "Is dit hem?" of "Is dat meisje je Ware?". Geen idee zou mijn antwoord zijn geweest tot op een jaar geleden.

Ik vond 'mijn Ware' ten eerste al in een totaal andere regio dan waar ik zelf vandaan kom. Wat voor mij toch aangeeft dat het wat echter is. Dat gedoe van "Hoi collega, ik vind jou leuk" of nog erger "Hoi klasgenoot ik vind jou leuk" is maar onzin. Tuurlijk, het is geen must dat die persoon ergens anders woont. Maar het geeft toch aan dat je je pijlen wat verder kunnen laten reiken. Dit maakt het ook leuk, naar een ander gebied toe, nieuwe dingen zien.

Wat mij duidelijk maakte dat dit het wel eens kon zijn was dat ik bij het eerste oogcontact helemaal om was. De zon begon te schijnen. En ik, normaal niet op m'n mondje gevallen en altijd een praatje paraat, werd echt ongelooflijk zenuwachtig. Achteraf hoor je dat het wederzijds was. En dat maakt het heerlijk.

In relaties kan het op den duur ook stuklopen op het eeuwige gezanik over de Ware. "Is dit het wel?" "Vind ik hem/haar wel net zo leuk als hij/zij mij?". 1 Advies.. Val nooit ten prooi aan dit over-ge-analyseer. Je maakt jezelf helemaal gek, en in the end zal het ook daadwerkelijk bergafwaarts gaan.

Laat het los, maak je niet druk of je de Ware tegenkomt. Dit zou ik ook vaker tegen mijzelf mogen zeggen, aangezien ik mijn Ware weer ben kwijt geraakt. Op naar de volgende Ware zou je zeggen. Nee, dat wil ik niet. Want ook al stopt zoiets, ik voel een diepe connectie met de persoon die ik nog nooit heb gevoeld met een ander individu. en dat maakt het dat dit mijn Ware is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten